Katleena Kortesuo teki sen taas. Kirjoitti mukaansatempaavan ja tolkullisen kirjan Tee itsestäsi brändi - asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. Posti kiidätti sen tänään perille kotitoimistooni. Jo ensikatsannolta kirja tempaa mukaansa. Se on komea jatkoa kirjoittajan aiempien hyötykirjojen sarjaan.
Kirja on notkeaa tekstiä, jossa on faktaa ja käytännön vinkkejä sopuisana sekoituksena. Silmäilin sisällysluetteloa ja otsikoita, jotka herättävät lukuhalun heti. Onneksi kohta on luvassa hengähdys arkitöistä ja voin syventyä kirjaan tarkemmin. Kirjoitustyyli tekee hommasta nautinnollisen. Katleena tekee kuten opettaa: laittaa itsensä likoon.
Katse osui kirjaa selatessa otsikkoon Vaikuta, valikoi ja valtaa. Vaikuttamisen keinot ovat tosiaan muuttuneet, sen huomaa omassa opettajantyössäänkin joka ikinen päivä. Pönötyksestä on siirrytty täysillä läsnäolevaan tekemiseen, kaavamaisista rutiineista ja maneereista luovaan (mutta asiaan liittyvään) improvisointiin. Vanhuus ja viisaus on vaihtunut nuoruuteen ja hulluuteen. Tiedon ylhäältä annostelusta on päästy vuorovaikutteisuuteen ja osallisuuteen. Tai ainakin suunta on sinnepäin.
Kiitos kirjasta, joka edeltäjiensä tapaan antaa aiheen omien toimintatapojen tarkasteluun. Ja innostaa tarvittaviin muutoksiin.
Viikon toinen asiantuntijaviestinnän innostusannos tuli tiistaina, jolloin sain nauttia Esa Saarisen tarjoamasta arjen filosofiasta. Hänkin elää kuten opettaa, 007-filosofian mukaisesti: ei kiusaannu ja toimii välittömästi. Tarvitaan myös itsetunto, tyyli, salainen ase, Bahama ja Majesteetti. Jos haluat tietää, mitä ne ovat, hakeudu kuuntelemaan Esaa. Hänkin on osannut brändätä itsensä asiantuntijana.
Boomer ja scrunchie suomeksi?
10 tuntia sitten
2 kommenttia:
Kiitos Tiina! Ihan tässä punastuu.
Siellä oli muuten pari pahaa lyöntivirhettä sen luvun alussa, jossa ovat henkilöbrändihaastattelut. Johdannossa lukee muun muassa "henkilöbröndi". Jippii.
Kiitos itsellesi ravitsevista kirjoistasi, Katleena. Punainen piristää, joten punastele rauhassa ;).
Minkäs mahtaa, kun osaat puhutella teksteinesi niin viestinnän ammattilaisia kuin oto-askaroijiakin. Tarpeeseen tulee.
Lyöntivirheistä: raivostuttavia mutta ilmeisesti väistämättömiä, vaikka olisi useampi silmäpari tiiraamassa kässäriä. Yhteen omaan kirjaseeni jäi lähdeluetteloon komeilemaan Umberto Econ teoksen nimeksi "Oppineisuuden ohittaminen". Piti toki olla "Oppineisuuden osoittaminen". Silleen.
Lähetä kommentti